سلام به همراهان گرامی جهان آی‌سی، فروشگاه از تاریخ ۲۹ اسفند تا ۵ فروردین ماه تنها فروش غیرحضوری دارد

معرفی هویه های کوئیک

در مقاله ی قبلی در مورد انواع هیترهای کوییک صحبت کردیم ، در این مقاله به بررسی انواع هویه های کوییک و سانشاین خواهیم پرداخت.

لحیم‌کاری ازجمله راه‌‌هایی است که برای اتصال در مدارات الکتریکی و الکترونیکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این شیوه با استفاده از دستگاه هویه و به کمک قلع یا همان سیم لحیم، انجام می‌شود.

هویه یکی از معروف ترین ابزار الات لحیم کاری است که ساده ترین آن از یک دسته و یک میله فلزی تشکیل شده که با گرم شدن میله می توان آلیاژ لحیم را ذوب نمود . روش گرم شدن نوک میله هویه به روش های مختلف صورت می گیرد که معروف ترین آن استفاده از المنت برقی است . هویه ها به دو دسته هویه با دمای ثابت و متغیر تقسیم می شوند که در نوع متغیر می توان دمای نوک هویه را بسته به آلیاژ های مختلف و قطعه لحیم کاری تغییر داد . نوک هویه را نیز می توان بسته به کاربرد های مختلف تغییر داد که معروف ترین آن ها نوک سرصاف ، سرکج ، سرکاتری است. هویه ها از نظر کاربرد و طراحی به دو دسته ی هویه رومیزی و هویه دستی تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این نوع هویه ها کاربرد های خاصی دارد و از مهمترین تفاوت آن ها می توان به تغییر دما، هوشمند بودن، کانال ذخیره دمایی اشاره کرد.

هویه رومیزی

هویه رومیزی یکی از انواع هویه است که دارای قابلیت های بسیاری همچون تنظیم دما، کانال ذخیره گذاری دما و حالت خواب خودکار است. این ویژگی ها باعث تنوع محصولات در بین برندهای مختلف شده است. شرکت کوئیک یکی از قدرتمندترین شرکت ها در ساخت هویه های رومیزی و با کیفیت است. از مهمترین هویه های این شرکت می توان کوئیک TS1200A ، کوئیک TS1100 و کوئیک 936 نام برد.

هویه Quick TS1200A

هویه Quick TS1200A

هویه کوییک مدل Quick TS1200A یک هویه دیجیتال و هوشمند است، دستگاهی فوق العاده که علاوه بر قدرت بالا، از کیفیت خوبی نیز برخوردار است . این دستگاه از یک نمایشگر سگمنتی برای نمایش دمای هویه، تنظیم حرارت هویه است و مقدار دمای نوک هویه توسط کلید های قرار گرفته بر روی دستگاه مرکزی تنظیم می شود. زمان لازم برای ایجاد گرمای مورد نظر کمتر از 10 ثانیه می باشد. طراحی زیبا با دکمه های لمسی، مقاوم در برابر رطوبت ، آسان برای کار، عمر طولانی. با تغییر در اندازه اتصالات لحیم کاری  تغییر هوشمند قدرت خروجی صورت میگیرد..

توان استفاده در این هویه 120 وات است . همچنین دارای سه کانال ذخیره گذاری دما نیز می باشد. محدوده ی دمایی 200-480 درجه سانتی گراد، سنسور هوشمند قطع کن که باعث افزایش طول عمر سرهویه می شود. از دیگر ویژگی های این هویه ی هوشمند می توان به سرهویه های مخصوص نام برد که همانند دیگر هویه ها همچون هویه JBC و هویه T12-11 خاص و منحصر به فرد می باشد. و در صورتی که از سرهویه های غیر استاندارد استفاده شود هویه قادر به کار نخواهد بود و پیغام خطا می دهد.

هویه Quick TS1100

هویه Quick TS1100

هویه دیجیتال QUICK TS 1100 یک دستگاه کارآمد و دارای کیفیت و دقت بالا است ، این دستگاه دارای یک صفحه نمایش برای نشان دادن میزان دما می باشد. دستگاه هویه کوئیک TS1100 طوری طراحی شده که وقتی دسته هویه با دستگاه مطابقت ندارد زنگ هشدار فورا به صدار در می آید . همچنین طراحی زیبا با دکمه های لمسی، مقاوم در برابر رطوبت ، آسان برای کار، عمر طولانی از دیگر ویژگی های این هویه ی دیجتالی است. عملکرد فوری از حالت استند بای تا آماده به کار همچنین با تغییر در اندازه اتصالات لحیم کاری  تغییر هوشمند قدرت خروجی صورت می گیرد. دارای توان 90 وات و محدوده دمایی 200-450 درجه سانتی گراد می باشد. سرهویه های به کار رفته در این هویه از نوع معمولی می باشد.

هویه Quick 936

هویه Quick 936

هویه کوییک 936 یک هویه بسیار پرقدرت با تنوع دمایی  بالا می باشد که  دسته لحیم کاری آهن از جنس سیلیکون وبسیار سبک بوده و برای مدت طولانی قابل استفاده است. یکی از مهمترین ویژگی های این هویه تغییر سریع دمایی نوک هویه است به طوری که در کمترین زمان ممکن دمای نوک هویه افزایش یا کاهش پیدا می کند. هسته سرامیکی با درجه حرارت بالا ، عمر طولانی و کنترل دقیق و پایدار دما از دیگر ویژگی های کوییک 936 است. دارای توان 60 وات و محدوده دمایی 200-480 درجه سانتی گراد می باشد.

هویه دستی

هویه دستی یکی از نمونه‌های هویه های پرفروش بوده که برای کارهای معمولی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. با استفاده از این هویه ها می‌توان قطعات برقی و الکترونیکی موجود در بردها و کیت ها را به یکدیگر متصل نمود؛ البته از این هویه ها برای کارهای هنری مانند هویه کاری بر روی انواع پارچه ها نیز استفاده می نمایند.

این نوع هویه ها ساختار ساده‌ای داشته و از یک دسته عایق، نوک و یک المنت تشکیل شده اند. المنت ها در هویه های برقی وظیفه تبدیل جریان الکتریکی را به حرارت بر عهده دارند. این نوع هویه ها در مدل های متنوع و با توان های مختلف در بازار عرضه شده اند. مهم ترین آن ها هویه های دستی سانشاین هستند.

هویه Sunshine SL-905

هویه Sunshine SL-905

هویه دستی سانشاین SL-905 دارای توان 60 وات ابزاری مناسب جهت لحیم کاری در تعمیرات تلفن همراه  می باشد. عنصر گرمایش هسته هویه از نوع گرمایش خلاء سرامیکی (غیر هیدرولیکی‌ست که طول عمر طولانی دارد) بوده و روش تنظیم دما از نوع  تنظیم با نشانگر بر روی دسته می‌باشد. این محصول برای لحیم کاری قطعات در برد‌های SMD و DEEP در تعمیرات تلفن‌های همراه بسیار پرکاربرد است. یکی از مهم ترین ویژگی های این محصول تنظیم دمای هویه است و دارای محدوده دمایی 200-450 می باشد. دسته‌ی پلاستیکی مقاوم در برابر درجه حرارت بالا، ، فولاد ضد زنگ بیرونی نازل جوش بدون سرب و ساختار منحصر به فرد آن از دیگر ویژگی‌های این هویه تعمیرات می‌باشد.

هویه Sunshine SL-907

هویه Sunshine SL-907

هویه دستی سانشاین SL-907 با توان 30 وات می باشد. این دستگاه دارای المنت سرامیکی است که طول عمردستگاه و سرعت گرم شدن آن را بهبود میبخشد. نکته دیگر در این دستگاه طراحی دسته ارگونومیک ضد لغزش و نگهداری راحت وطول المنت آن به نسبت کوتاه است که این برای کم شدن لرزش دست به هنگام کار بسیار نکته مهمی است به طوری که برای مصارف دیگر از جمله سوخت نگاری و طراحی روی چوب کاربرد دارد. و تا دمای 450 درجه سانتی گراد گرم می شود.

هویه Sunshine SL-907A

هویه Sunshine SL-907A

هویه دستی سانشاین SL-907A همانند هویه دستی SL-907 می باشد و تنها در توان مصرفی و سرهویه تفاوت دارند. توان مصرفی هویه دستی SL-907A 40 وات می باشد و سرهویه به کار رفته در این هویه نیز اندکی بزرگ تر است.

هویه Sunshine SL-936

هویه Sunshine SL-936هویه دستی سانشاین SL-936 یک هویه 60 وات با المنت سرامیکی است که طول عمر بالاتر به همراه بازده حرارتی بهتر را برای شما فراهم می آورد. روی این هویه یک نوک تیز با ظرافت بالا قرار دارد. یکی از مزیت های این مدل هویه این است که میتوان نوک با اشکال و مدل های مختلف برای آن از بازار تهیه کرد.

هویه Sunshine SL-908

هویه Sunshine SL-908

هویه دستی سانشاین SL-908 دارای کنترل دما از 200 تا 450 درجه سانتیگراد میباشد. همچنین این دستگاه دارای المنت سرامیکی است که موجب طول عمر بالا ، گرم شدن سریع تر و بهتر گرم شدن دستگاه می شود. به دلیل این که نوک این هویه با نوک هویه دستگاه های رومیزی مشترک است تنوع اشکال مختلفی از نوک برای آن در بازار موجود است و این یک مزیت بالا برای این دستگاه محسوب می شود. مهمترین ویژگی این محصول توان 60 وات و کنترل دمایی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید