سلام به همراهان گرامی جهان آی‌سی، فروشگاه از تاریخ ۲۹ اسفند تا ۵ فروردین ماه تنها فروش غیرحضوری دارد

معرفی پیچ گوشتی های کاربردی موبایل

پیچ گوشتی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزارهای تعمیرات موبایل به حساب می آید. بی شک وجود یک پیچ گوشتی با کیفیت راندمان و کیفیت کاری هر تعمیرکاری را بالاتر می برد. در این مقاله قصد داریم به توضیح پیچ گوشتی و انواع آن بپردازیم.
پیچ‌گوشتی دستی از دو قسمت اصلی دسته و میله منتهی به نوک تشکیل می‌شود. در پیچ‌گوشتی‌های دستی، دسته معمولاً به شکل و اندازه‌ای است که به‌راحتی در دست جای گیرد. نوک در پیچ‌گوشتی در انواع مختلف ازقبیل تخت یا پهن (دوسو)، چهارسو، شش‌سو، مربعی و… در راستای امتداد دسته وجود دارد.

پیچ گوشتی های موجود در بازار را می توانیم به سه دسته ی زیر تقسیم کنیم:

پیچ گوشتی تک
پیچ گوشتی ست
پیچ گوشتی شارژی

پیچ گوشتی های تک در انواع مختلفی از قبیل دوسو، چهارسو، ستاره ای، سه پر، و… موجود هستند و هر تعمیرکار بسته به نیاز خود می تواند آنها را تهییه نماید.

نمای پیچ گوشتی

پیچ گوشتی های ست، شامل انواع پیچ گوشتی ها در یک باکس مجزا می باشد . در این نوع از پیچ گوشتی به دلیل وجود تنوع بالا و قیمت مناسب یک ابزار کارآمد به حساب می آید. از بهترین ست های پیچ گوشتی می توان YX-6019A ، YX-6321 ، KS-3801  ، سه بعدی کیانلی و دو بعدی کیانلی نام برد.

ست پیچ گوشتی

پیچ گوشتی شارژی نیز نوعی از پیچ گوشتی های ست به حساب می آید با این تفاوت که عمل باز و بسته کردن پیچ به طور خودکار انجام می شود و سرعت کار را بالا می برد. از بهترین پیچ گوشتی شارژی ها می توان به SD-18E ، CS03B ، CS02B نام برد.

پیچ گوشتی شارژی

متداول ترین پیچ گوشتی ها

تخت یا دوسو

پیچ گوشتی ها تخت یا دوسو

نوک تختی دارد و به دو  صورت طراحی شده اند. در یک نوع قطر نوک با قطر میله برابر بوده و مناسب جهت کار در فضا های محدود است و نوع دیگر، قطر نوک پهن تر از قطر میله بوده و مناسب برای پیچ های دارای سر بزرگتر. سایز بندی با توجه به عرض انتهای میله بوده  و با میلی متر یا اینچ اندازه گیری می شوند.

فیلیپس یا چهارسو

فیلیپس یا چهارسو

نوک آنها از چهار پره ساخته شده که رو به انتها باریک شده و در انتهای نوک به هم می رسند. با توجه به شکاف و عمق زیاد این نوع پیچ ها، برای فناوری موبایل های امروزی کاربرد زیادی دارد. این نوع از پیچ گوشتی ها در بسیاری از کشورها به استاندارد تبدیل شده است و بسیاری از شرکت های سازنده گوشی مانند آیفون، سامسونگ و هواوی از پیچ های چهار سو در محصولات خود استفاده می کنند.

ستاره ای

ستاره ای

پیچ گوشتی ستاره ای که در دو نوع شش پر و پنج پر تولید می شوند و استفاده گسترده ای در پیچ های موبایل امروزی دارد. برای مثال همانطور که در شکل بالا می بینیم، پایین قاب آیفون از پیچ های ستاره ای پنج پر استفاده شده است. نوع دیگر پیچ گوشتی ستاره ای، شش پر(T(Trox نام دارد که عدد T بر روی آن ها اندازه پهنای نوک پیچ گوشتی را مشخص می کند. توجه داشته باشید که بزرگ ترین سایز مورد استفاده پیچ گوشتی ستاره ای تعمیرات موبایل، T6 که معادل 1.7 میلی متر می باشد.

سه پر یا سه سو

سه پر یا سه سو

پیچ گوشتی سه پر نیز کاربرد گسترده ای در زمینه تعمیرات موبایل دارد که برای مثال در قسمت های داخلی و برد گوشی های آیفون 7 بکار برده می شود.

سر فیلیپ

سر فیلیپ

پیچ گوشتی چهارسو سر فیلیپ Pinhead Philips مناسب برای گوشی های آیفون می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید