سلام به همراهان گرامی جهان آی‌سی، فروشگاه از تاریخ ۲۹ اسفند تا ۵ فروردین ماه تنها فروش غیرحضوری دارد

تحلیلگری خوش‌سابقه می‌گوید اپل سال آینده‌ی میلادی درگاه لایتنینگ را از آیفون حذف و آن را با USB-C جایگزین می‌کند. اپل بارها دربرابر اضافه کردن USB-C به آیفون از خود مقاومت نشان داده است.

مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنا و خوش‌سابقه، می‌گوید اپل قصد دارد سال آینده درگاه اختصاصی لایتنینگ را از گوشی‌های آیفون حذف و آن را با درگاه USB-C جایگزین کند. استفاده از درگاه لایتنینگ در آیفون طی سال‌های اخیر بحث‌برانگیز شده و آن‌طور که مینگ‌چی کو ادعا می‌کند اهالی کوپرتینو سرانجام در سال ۲۰۲۳ درگاه آیفون را تغییر می‌دهند.

مینگ‌چی کو می‌گوید استفاده از USB-C می‌تواند از لحاظ سخت‌افزاری باعث بهبود سرعت انتقال و شارژ در آیفون شود اما پشتیبانی سیستم‌عامل iOS از تغییرات جدید، شرط اصلی اضافه شدن آن‌ها به آیفون است.

نهادهای قانون‌گذار طی چند وقت اخیر به اپل برای اضافه کردن درگاه USB-C به آیفون فشار آورده‌اند. اتحادیه‌ی اروپا در حال بررسی طرحی پیشنهادی است که اگر تصویب شود، اضافه شدن درگاه USB-C به آیفون و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی اجباری خواهد شد. اتحادیه‌ی اروپا می‌گوید با این کار حجم زباله‌های الکترونیکی کاهش پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید