سلام به همراهان گرامی جهان آی‌سی، فروشگاه از تاریخ ۲۹ اسفند تا ۵ فروردین ماه تنها فروش غیرحضوری دارد

هواوی به زودی عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند 5G را از سر می‌گیرد

گزارش‌هایی وجود دارد که شرکت هواوی با وجود تحریم‌های ایالات متحده می‌خواهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با مودم 5G را از سر بگیرد.

شاید بتوان سال‌های گذشته را از بدترین دورانی دانست که هواوی پشت سر گذاشته است. بعد از تحریم‌های ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ که تاکنون ادامه داشته‌اند، هواوی ضرر بسیار زیادی کرده که شامل از دست دادن مشتریان در بخش گوشی هوشمند و تبلت تا همچنین کاهش چشمگیر سهم شرکت چینی در بازارهای مختلف ازجمله تراشه‌ها می‌شود.

طبق گزارشی که از GizmoChina منتشر شده، شرکت چینی دیگر تراشه‌ای با مودم 5G ندارد و تمامی داشته‌های خود را در محصولات اخیر استفاده کرده است. در حال حاضر هواوی در تولید تراشه‌ها با مودم 5G به مشکل خورده؛ زیرا TSMC تحت فشار ایالات متحده ظرفیت تولید چنین تراشه‌هایی را برای شرکت چینی تا حد قابل توجهی کاهش داده است. از طرف دیگر هواوی امکان خرید تراشه با مودم 5G را ندارد.

بااین‌حال، شرکت چینی در تلاش است تا بار دیگر به بازار گوشی‌های هوشمند 5G بازگردد. تحریم‌های ایالات متحده نه‌تنها توانست ضربه‌ی سختی به فروش محصولات شرکت چینی بزند، بلکه آینده‌ی هواوی در بازار تلفن‌های هوشمند و سایر محصولات مبتنی بر ارتباطات 5G را تحت تأثیر گذاشت. در این بین، گزارش منتشر شده اشاره دارد که هواوی به دنبال شرکای جدید برای تأمین نیازهای خود بوده و می‌خواهد مشکلات ایجاد شده برای شرکت‌های‌سیلیکون (سازنده‌ی تراشه‌های سری کرین) را با کمک شرکای جدید برطرف سازد.

البته مسیری که هواوی در پیش گرفته، چالش‌های بسیاری دارد. حتی پرچم‌داران جدید سری پی ۵۰ که هواوی به موفقیت آن‌ها چشم دوخته، فاقد مودم 5G هستند و با وجود اینکه از تراشه‌های توانمندی استفاده می‌کنند، اما به دلیل تحریم‌های ایالات متحده مجبور به استفاده از مودم‌های 4G شده‌اند. عرضه‌ی سری پی ۵۰ موجب شده تا هواوی همچنان در بازار گوشی‌های پرچم‌دار باقی بماند، اما عدم برخورداری از مودم 5G هواوی را از حضور در بازار رو به رشد و پرسودی محروم ساخته است.

گویا هواوی توانسته راه حلی برای برطرف ساختن مشکل مودم 5G را نیز پیدا کند. فردی در شبکه‌ی اجتماعی ویبو پستی را منتشر کرده که شامل اطلاعاتی از برنامه‌های آینده‌ی هواوی می‌شود. این فرد که خود را یکی از کارمندان هواوی معرفی می‌کند، مدعی شده که هواوی به‌زودی گوشی‌های هوشمندی با برخورداری از مودم 5G عرضه بازار خواهد کرد.

با وجود اینکه احتمال عرضه‌ی محصولات جدید هواوی با تراشه‌ای مجهز به مودم 5G خبری خوشحال‌کننده برای طرفداران برند چینی محسوب می‌شود؛ اما باید گفت که اقدامی بسیار دشوار خواهد بود. در حال حاضر تعداد شرکت‌هایی که مانند TSMC و سامسونگ قادر به تولید تراشه باشند بسیار کم هستند و شرکت‌های فعال در این زمینه نیز مانند دو شرکتی که نامشان را ذکر کردیم فناوری‌های لازم برای تولید تراشه با لیتوگرافی‌های زیر ۷ نانومتر را ندارند؛ به‌خصوص که تراشه‌های جدید مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری (اسنپدراگون ۸۸۸) و ۶ نانومتری (دایمنسیتی ۱۲۰۰) تولید می‌شوند.

انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده شاهد معرفی سری میت ۵۰ هواوی باشیم؛ گوشی‌های هوشمندی که برای موفقیت در بازار نیاز به برخورداری از مودم 5G دارند. باید صبر کرد و دید که آیا شایعات مطرح شده صحت دارند و برند چینی توانسته از پس مشکلات برآید یا همچنان محصولات جدید خود را با مودم‌های 4G به بازار عرضه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید