سلام به همراهان گرامی جهان آی‌سی، فروشگاه از تاریخ ۲۹ اسفند تا ۵ فروردین ماه تنها فروش غیرحضوری دارد

11 بلایی که تلفن های هوشمند به جانتان می اندازند

 

کارکردهای مختلف تلفن همراه در دنیای امروز آن را به ابزاری جدایی ناپذیر در زندگی شهروندان مبدل نموده است به طوری که تصور زندگی بدون تلفن همراه ناممکن به نظر می‌رسد. امروزه همه افراد بیشتر وقت خود را با گوشی همراهشان می‌گذرانند که استفاده بیش از حد از آن می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا آسیب های گوشی بر بدن انسان را مطرح نماییم.

 

درد آرنج

درد آرنج

بدون استفاده از هندزفری باید تلفن را با یک دست در کنار گوش نگه داشت و این عمل موجب خم شدن مفصل آرنج میشود. خم نگه داشتن آرنج به مدت طولانی برای صحبت کردن با تلفن همراه میتواند موجب بروز سندروم تونل کوبیتال شود.

این بیماری میتواند بصورت درد آرنج همراه با بیحسی انگشتان دست بخصوص انگشتان کوچک ظاهر شود. اگر بصورت طولانی مدت از تلفن همراه استفاده میکنید استفاده از هندزفری یا بلوتوث میتواند این مشکل را حل کند.

درد آرنج از شایع ترین آسیب های تلفن های هوشمند است نگه داشتن آرنج در زاویه 90 درجه برای مدت طولانی ممکن است باعث درد در آرنج شود.

 

انحنای نگشت کوچک

وقتی ساعت ها از تلفن همراه استفاده می کنید فشار زیادی روی روی انگشت کوچک به عنوان نگهدارنده پایین گوشی وارد می شود.

 

مشکلات در حالت اندام

مشکلات در حالت اندام

خم کردن شانه ها و گردن باعث فشار بر عضلات می شود به مرور شکل اندام تان حالت مناسب خود را از دست میدهد. وقتی که سر برای مدت طولانی به پایین خم میماند و یا به سمت جلو حرکت کرده و همانجا میماند فشار زیادی به عضلات گردن بخصوص عضلات پشت آن وارد میشود. این فشار و کشش بر روی عضلات گردن میتواند موجب اسپاسم عضلات آن و درنتیجه درد گردن شود.

 

درد مچ دست

درد مچ دست

مچ درد به هنگام استفاده از تلفن همراه به دلیل کشش در تاندون هایی است که مچ را به انگشتان دست متصل می کنند. اگر به مچ درد ناشی از استفاده طولانی از گوشی توجه نشود، ممکن است به التهاب مچ دست بیانجامد. اگر عادت دارید که حین استفاه از تلفن همراه، گوشی را خم نگه دارید، می توانید با احتمال بالایی به آرنج دست خود صدمه وارد کنید.

بالا پایین کردن صفحات و ضربه زدن مداوم روی صفحه گوشی ممکن است باعث آسیب به مچ دست شما شود.

 

خستگی چشم

خستگی چشم

استفاده بیش از حد از تلفن هوشمند می تواند چشم ها را خسته کند. به چشمان خود استراحت دهيد. سعي كنيد هر 5 تا 10 دقيقه چشم خود را از تلفنهای موبایل اسمارت برداشته و به مدت 5 تا 10 ثانيه به نقطه اي دور نگاه كنيد. اين كار سبب استراحت عضلات چشم شده همچنين به شما وقت مي دهد با پلك زدن سطح چشم را مرطوب نگاه دارید.

 

میکروب ها

تلفن های هوشمند پراز باکتری هستند این باکتری ها قادر به شیوع بیماری هستند.

 

اشریشیاکلی

اشریشیاکلی

باکتری اشریشیا کلی باعث اسهال و مسمومیت غذایی و سایر مشکلات معده می شود. یکی از شایع ترین راه های انتقال این باکتری بردن تلفن همراه به دستشویی است.

 

درد انگشت شست

درد انگشت شست

بسیاری از کاربران تلفن همراه عادت به تکست زدن زیاد و ارسال پیام کوتاه به تعداد فراوان دارند. به علت اندازه کوچک تلفن همراه و کوچک بودن دکمه های آن معمولا بهترین وضعیت برای تایپ کردن با آنها استفاده از دو شست دست است.

تایپ زیاد با شست و ضربات مکرر نوک شست به صفحه کلید تلفن همراه میتواند موجب درد، تورم و گزگز شست ها شود. همچنین حرکت مکرر شست ها میتواند موجب تنوسینوویت تاندون های شست و بروز بیماری دکرون و در نتیجه درد مچ دست شود. تاندون انگشت شست از حرکت مکرر ارسال پیامک ملتهب می شود. التهاب هنگام خم شدن انگشت شست منجر به درد در انگشت می شود.

 

استافیلوکوکوس

استافیلوکوکوس

این باکتری می تواند در تلفن های هوشمند زندگی کند گونه های خاصی از این باکتری خطرناک تر از بقیه هستند عفونت های پوستی از جمله موارد شایع ناشی از این باکتری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید